Kampania "Detox". Koncerny odzieżowe rezygnują z toksycznych ubrań

DetoxPlakat reklamujący kampanię "Detox"
Źródło: Greenpeace

Kolejna duża firma odzieżowa odpowiedziała na kampanię „Detox” prowadzoną przez Greenpeace. Po Pumie i Nike przyszła kolej na firmę Adidas. Odzieżowe giganty zadeklarowały, że całkowicie wyeliminują toksyczne substancje, które są używane w trakcie produkcji.



W ramach kampanii „Detox” Greenpeace walczy z zanieczyszczeniem wód. Przemysł odzieżowy przyczynia się do tego, poprzez niewłaściwą gospodarkę odpadami. Tym samym organizacja rzuciła wyzwanie największym markom produkującym ubrania.

Jako pierwszy zobowiązał się Nike. Firma ogłosiła to publicznie, jednak nie podjęła żadnych konkretnych zobowiązań. Kolejną firmą była Puma. Zobowiązała się ona do zaprzestania uwalniania substancji toksycznych do 2020 roku. Działania mają być podjęte na przestrzeni całego łańcucha dostaw. Deklaracja była wynikiem nacisku Greenpeace’u oraz internautów, którzy wyrazili poparcie dla akcji.

Jako ostatni zadeklarował się Adidas. Firma ma stworzyć standardy, które będą miały na celu wyeliminowanie substancji toksycznych.

Według raportu Greenpeace chińskie fabryki produkujące odzież sportową (w tym dla Pumy, Nike i Adidasa) nie posiadają systemów zarządzania toksycznymi odpadami, jakie powstają w trakcie produkcji. Organizacja wierzy, że duże firmy odzieżowe staną się pionierami  w tej dziedzinie, a ich działania zachęcą innych.
Ekologia.pl

Ocena (3.7) Oceń:
Pasaż zakupowy