GM rozwija segment pojazdów elektrycznych
Seul, Korea Południowa. Koncern General Motors ogłosił rozpoczęcie projektu demonstracyjnego, mającego na celu zbadanie potrzeb rynkowych i akceptacji wśród klientów Korei dla pojazdów z napędem elektrycznym. Do projektu włączono flotę pojazdów z napędem elektrycznym zaprojektowanych na podstawie modelu Chevrolet Cruze, który wcześniej odniósł duży sukces.
Projekt ten ma na celu poszerzenie wiedzy i możliwości koncernu w obszarze elektryfikacji samochodów, w tym w zakresie napędów elektrycznych, akumulatorów, kontroli mocy i ładowania. Dzięki projektowi, na podstawie eksploatacji w rzeczywistych warunkach, uzyskane zostaną dane o poziomie akceptacji wśród klientów dla pojazdów z napędem elektrycznym, a także informacje o ich zachowaniach podczas prowadzenia takich pojazdów i ładowania akumulatorów, przy jednoczesnym współdzieleniu kosztów i zasobów. Jest to kluczowa inicjatywa koncernu GM w ramach globalnej strategii rozwoju pojazdów napędzanych elektrycznie.
Flota demonstracyjna modelu Chevrolet Cruze EV (skrót od „Electric Vehicle”, który oznacza pojazd z napędem elektrycznym) będzie pierwszą wprowadzoną na drogi flotą pełnowymiarowych sedanów z napędem elektrycznym, które będą zasilane akumulatorami.
Model Chevrolet EV jest wyposażony w akumulator o pojemności 31 kWh, generujący maksymalną moc 150 kW. Flota demonstracyjna będzie szczegółowo nadzorowana w celu obliczenia zasięgu, który pojazd tego rozmiaru może osiągnąć w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Według testów przeprowadzonych przez LG Chem pojazdy te mogą osiągnąć zasięg nawet do 160 km (100 mil). Samochody biorące udział w projekcie charakteryzują się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h (60 mil/h) w 8,2 sekundy, przy maksymalnej prędkości na poziomie 165 km/h (102,5 mili/h).
Korzystając z typowego gniazdka domowego o napięciu 220 v, model Cruze EV może zostać naładowany „do pełna” już w 8-10 godzin. Jednym z celów floty demonstracyjnej jest także sprawdzenie specjalnego oprogramowania do szybkiego ładowania akumulatorów, które może znacząco skrócić czas ładowania.
Podczas gdy w innych modelach zestawy akumulatorowe zajmują powierzchnię bagażową samochodu, w Chevrolecie Cruze EV akumulatory zostały zamontowane w podwoziu. Pozwala to uzyskać taką samą pojemność przestrzeni bagażowej, jak w konwencjonalnych pojazdach z silnikami spalinowymi.
„Choć pozostało jeszcze wiele do zrobienia, to już sam fakt, że potrafiliśmy przygotować taki model w mniej niż rok, pokazuje jak bardzo obiecujące plany szykujemy dla naszych klientów w Korei i na całym świecie”, powiedział Mike Arcamone, prezes i dyrektor wykonawczy GM DAT.