GM rozwija segment pojazdów elektrycznych
Ekologia.pl Styl życia Motoryzacja GM rozwija segment pojazdów elektrycznych

GM rozwija segment pojazdów elektrycznych

GM
GM

Seul, Korea Południowa. Koncern General Motors ogłosił rozpoczęcie projektu demonstracyjnego, mającego na celu zbadanie potrzeb rynkowych i akceptacji wśród klientów Korei dla pojazdów z napędem elektrycznym. Do projektu włączono flotę pojazdów z napędem elektrycznym zaprojektowanych na podstawie modelu Chevrolet Cruze, który wcześniej odniósł duży sukces.

Projekt ten ma na celu poszerzenie wiedzy i możliwości koncernu w obszarze elektryfikacji samochodów, w tym w zakresie napędów elektrycznych, akumulatorów, kontroli mocy i ładowania. Dzięki projektowi, na podstawie eksploatacji w rzeczywistych warunkach, uzyskane zostaną dane o poziomie akceptacji wśród klientów dla pojazdów z napędem elektrycznym, a także informacje o ich zachowaniach podczas prowadzenia takich pojazdów i ładowania akumulatorów, przy jednoczesnym współdzieleniu kosztów i zasobów. Jest to kluczowa inicjatywa koncernu GM w ramach globalnej strategii rozwoju pojazdów napędzanych elektrycznie.

Flota demonstracyjna modelu Chevrolet Cruze EV (skrót od „Electric Vehicle”, który oznacza pojazd z napędem elektrycznym) będzie pierwszą wprowadzoną na drogi flotą pełnowymiarowych sedanów z napędem elektrycznym, które będą zasilane akumulatorami.

Model Chevrolet EV jest wyposażony w akumulator o pojemności 31 kWh, generujący maksymalną moc 150 kW. Flota demonstracyjna będzie szczegółowo nadzorowana w celu obliczenia zasięgu, który pojazd tego rozmiaru może osiągnąć w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Według testów przeprowadzonych przez LG Chem pojazdy te mogą osiągnąć zasięg nawet do 160 km (100 mil). Samochody biorące udział w projekcie charakteryzują się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h (60 mil/h) w 8,2 sekundy, przy maksymalnej prędkości na poziomie 165 km/h (102,5 mili/h).

Korzystając z typowego gniazdka domowego o napięciu 220 v, model Cruze EV może zostać naładowany „do pełna” już w 8-10 godzin. Jednym z celów floty demonstracyjnej jest także sprawdzenie specjalnego oprogramowania do szybkiego ładowania akumulatorów, które może znacząco skrócić czas ładowania.

Podczas gdy w innych modelach zestawy akumulatorowe zajmują powierzchnię bagażową samochodu, w Chevrolecie Cruze EV akumulatory zostały zamontowane w podwoziu. Pozwala to uzyskać taką samą pojemność przestrzeni bagażowej, jak w konwencjonalnych pojazdach z silnikami spalinowymi.

„Choć pozostało jeszcze wiele do zrobienia, to już sam fakt, że potrafiliśmy przygotować taki model w mniej niż rok, pokazuje jak bardzo obiecujące plany szykujemy dla naszych klientów w Korei i na całym świecie”, powiedział Mike Arcamone, prezes i dyrektor wykonawczy GM DAT.

Źródło: General Motors

 

4.6/5 - (18 votes)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments