MostFood – Wiem, co jem. Wiem, skąd jem!


Czy zastanawiałeś się kiedyś kto produkuje warzywa które jesz? Gdzie rosły przed tym jak trafiły na Twój stół? Jaką drogę przebyły, żeby zagościć u Ciebie? Aż wreszcie, chyba najważniejsze z pytań – kto je uprawiał i jak? Jeżeli tak, to zapraszamy Was na most, a dokładniej MostFood, dzięki któremu znajdziecie rozwiązanie, w którym nie będzie konieczności odpowiadania na zadane pytania, bo odpowiedzi przyjdą zanim zdążysz je zadać.
Przeprowadzili się z Krakowa do Kowalkowa. Zostawili mieszkanie, dotychczasowe prace i zajęcia. Do niedawna zajmowali managerskie stanowiska, a teraz są rolnikami i uprawiają pole. Emilia i Michał Góźdź wraz z córeczką postanowili przekonać się na własnej skórze jak to jest samemu zajmować się gospodarstwem rolnym. Postanowili także rozwinąć sieć współpracy między konsumentami i producentami żywności i – razem z mamą Emilii – stworzyli projekt MostFood (www.mostfood.pl)
Na czym polega projekt MostFood?
Głównym założeniem Projektu jest zbudowanie mostu (w postaci portalu internetowego) pomiędzy rolnikami, a klientami, którzy chcą w sposób świadomy i ze znanego źródła pozyskiwać jedzenie (płody rolne, owoce itp.) otrzymując również informację, gdzie i w jaki sposób rośliny są uprawiane.
Sposób realizacji projektu
Etap 1 (III-XII 2014), to budowanie świadomości poprzez realizację bloga (www.emostfood.pl). Rodzina z miasta wyprowadza się na wieś w celu przejścia całej drogi związanej z uprawą roślin (warzywa/owoce) i wszystkich prac z tym związanych (w małym gospodarstwie wiejskim) bazując na wiedzy i wsparciu gospodarza. Istotne zdarzenia i wykonywane prace są opisywane i dokumentowane. Pozwoli to na wypracowanie standardów działania portalu pokazując obu stronom (rolnik-klient) jak docelowo będzie działał Projekt, wzajemnie ucząc się i definiując potrzeby, które w ostatecznym rozrachunku będą miały wpływ na kształt stworzonego portalu.

Etap 2 to stworzenie portalu www.emostfood.pl, który umożliwi bezpośrednią komunikację pomiędzy rolnikiem i klientem, skracając tym samym łańcuch dostaw produktów do minimum. Będzie to w głównej mierze portal komunikacyjny, ale dający narzędzia informatyczne, dzięki którym nawiązanie współpracy na linii rolnik-klient stanie się proste i intuicyjne. Rolnik przekazuje klientowi dokładne informacje na temat miejsca i sposobu uprawy warzyw i owoców. Dzięki czemu jest On w pełni świadomy jakości otrzymywanych produktów.

Co można zyskać biorąc udział w Projekcie MostFood?
Dużo dobrego! Projekt zapewnia uzyskanie korzyści przez każdego z beneficjentów systemu według jego potrzeb.

MostFood jest w głównej mierze wynikiem potrzeby jaką jest wiedza na temat tego, co jemy oraz obserwacji otaczającego nas świata. „W naszym podejściu proponujemy coś nowego, nie chcemy naprawiać starych systemów, czy też modyfikować istniejących rozwiązań. Zaczynamy budować nowe i wierzymy, że jeśli zbudujemy coś, co będzie miało solidne fundamenty oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu osiągniemy założony cel.” – przekonują organizatorzy projektu.

Już dziś możesz nam aktywnie kibicować i śledzić Projekt na bieżąco – www.emostfood.pl. Zapraszamy do polubienia naszego profilu na FB: https://www.facebook.com/emostfood








Czy kogoś stać na drogie badania produktów a tym bardziej pojedynczego rolnika więc to są pobożne życzenia naiwnych konsumentów
Brawo, tak powinno być od zawsze. Rolnik sprzedaje sam , ma większy dochód , a klient też kupi taniej niz w sklepie i każdy zyska :)
idealnie wpisuje się to w akcję promocji Polskich produktów, jako odpowiedź na rosyjskie embargo :)
Podziwiam:) Fantastyczna inicjatywa! Gratuluję i życzę powodzenia!