“Oko na eko”, czyli ekologiczne bilbordy

W ramach ekologicznego programu “Oko na eko”, firma Cityboard Media wprowadziła w swoich wewnętrznie podświetlanych, wielkoformatowych nośnikach reklamowych energooszczędne oświetlenie – diody LED. Jest to jak do tej pory jedyne na świecie zastosowane tego typu rozwiązania w reklamie zewnętrznej.
W porównaniu do świetlówek, diody LED zużywają do 50% mniej energii, emitując równocześnie więcej światła. Zaletą diod jest również ich dłuższa żywotność: świetlówki świecą do 2 lat, podczas gdy żywotność diod LED wynosi ok. 20 lat, czyli jest ponad 10 razy dłuższa. To kolejny profit dla ekologii – diody są rzadziej wymieniane, rzadziej stają się materiałem do utylizacji stanowiąc mniejsze obciążenie dla środowiska.
Technologia stwarza dodatkowe możliwości nośników: pozwala na uzyskanie efektu day&night, czyli dwóch postaci plakatu – innej w dzień i innej w nocy.





