Przywiązujemy coraz większą wagę do tego, co jemy

Rośnie sprzedaż produktów ekologicznych w Internecie. Liczba osób kupujących w sieci zdrową żywność, naturalne środki czystości, kosmetyki i wyroby przeznaczone dla dzieci w porównaniu z poprzednim rokiem zwiększyła się o 84 procent.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Frisco.pl produkty organiczne lądują w niemal połowie wszystkich koszyków e-konsumentów. Ponadto, co trzecia osoba kupująca produkty ekologiczne to mężczyzna. – Zaobserwowaliśmy, że w tym roku liczba zamówień zawierających ekologiczne towary zwiększyła się w pierwszym półroczu o 56 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Klienci coraz chętniej sięgają po artykuły organiczne i to nas nie dziwi. W końcu nierzadko mają one ceny zbliżone do zwykłych produktów, ich walory smakowe są przecież nieporównywalnie lepsze, a co najważniejsze takie artykuły są po prostu zdrowsze. Poza tym wybór naturalnych wyrobów stale rośnie. W naszym sklepie obejmuje on już około tysiąca pozycji asortymentowych i wciąż się rozszerza – mówi Grzegorz Bielecki, prezes internetowego sklepu Frisco.pl.
A co najczęściej kupują Polacy? Największą popularnością cieszą się warzywa i owoce – stanowią one niemal jedną trzecią wszystkich organicznych towarów kupowanych w sieci. Na drugim miejscu plasują się naturalne soki oraz inne napoje. Klienci często wybierają też wyroby zbożowe oraz ekologiczne słodycze, wśród których najczęściej kupują różnego typu czekolady.

Co ciekawe, nie tylko kobiety wpisują się w ekologiczny trend. Panowie stanowią aż jedną trzecią wszystkich konsumentów kupujących naturalne artykuły. Jak pokazują badania liczba mężczyzn składających zamówienia na towary organiczne zwiększyła się o ponad 80 proc. w stosunku do poprzedniego roku.
Internetowe supermarkety mające w swojej ofercie szeroką gamę produktów ekologicznych stają się coraz silniejszymi konkurentami dla sklepów wyspecjalizowanych w sprzedaży zdrowej żywności. Na korzyść e-sklepów przemawia fakt, że klienci oprócz oferty z segmentu BIO mogą bez konieczności wychodzenia z domu zakupić od razu towary z różnych innych grup asortymentowych. Dzięki temu łatwiej skompletować zamówienie pozwalające uniknąć kosztów dostawy.
Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych na terenie całej Polski w pierwszym półroczu 2013 roku i analogicznym okresie roku poprzedniego.



