Eko-produkty. Rynek produktów ekologicznych. Internetowe zakupy
Ekologia.pl Trendy Ekologiczna żywność Przywiązujemy coraz większą wagę do tego, co jemy

Przywiązujemy coraz większą wagę do tego, co jemy

Rośnie sprzedaż produktów ekologicznych w Internecie. Liczba osób kupujących w sieci zdrową żywność, naturalne środki czystości, kosmetyki i wyroby przeznaczone dla dzieci w porównaniu z poprzednim rokiem zwiększyła się o 84 procent.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Frisco.pl produkty organiczne lądują w niemal  połowie wszystkich koszyków e-konsumentów. Ponadto, co trzecia osoba kupująca produkty ekologiczne to mężczyzna.  – Zaobserwowaliśmy, że w tym roku liczba zamówień zawierających ekologiczne towary zwiększyła się w pierwszym półroczu o 56 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Klienci coraz chętniej sięgają po artykuły organiczne i to nas nie dziwi. W końcu nierzadko mają one ceny zbliżone do zwykłych produktów, ich walory smakowe są przecież nieporównywalnie lepsze, a co najważniejsze takie artykuły są po prostu zdrowsze. Poza tym wybór naturalnych wyrobów stale rośnie. W naszym sklepie obejmuje on już około tysiąca pozycji asortymentowych i wciąż się rozszerza – mówi Grzegorz Bielecki, prezes internetowego sklepu Frisco.pl.

A co najczęściej kupują Polacy? Największą popularnością cieszą się warzywa i owoce – stanowią one niemal jedną trzecią wszystkich organicznych towarów kupowanych w sieci. Na drugim miejscu plasują się naturalne soki oraz inne napoje. Klienci często wybierają też wyroby zbożowe oraz ekologiczne słodycze, wśród których najczęściej kupują różnego typu czekolady.

źródło: Frisco.pl

Co ciekawe, nie tylko kobiety wpisują się w ekologiczny trend. Panowie stanowią aż jedną trzecią wszystkich konsumentów kupujących naturalne artykuły. Jak pokazują badania liczba mężczyzn składających zamówienia na towary organiczne zwiększyła się o ponad 80 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

Internetowe supermarkety mające w swojej ofercie szeroką gamę produktów ekologicznych stają się coraz silniejszymi konkurentami dla sklepów wyspecjalizowanych w sprzedaży zdrowej żywności. Na korzyść e-sklepów przemawia fakt, że klienci oprócz oferty z segmentu BIO mogą bez konieczności wychodzenia z domu zakupić od razu towary z różnych innych grup asortymentowych. Dzięki temu łatwiej skompletować zamówienie pozwalające uniknąć kosztów dostawy.

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych na terenie całej Polski w pierwszym półroczu 2013 roku i analogicznym okresie roku poprzedniego.

4.6/5 - (19 votes)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Nie odchodź jeszcze!

Na ekologia.pl znajdziesz wiele ciekawych artykułów i porad, które pomogą Ci żyć w zgodzie z naturą. Zostań z nami jeszcze chwilę!