Wizja transportu miejskiego według General Motors

Obiecujące rozwiązanie
EN-V (Electric Networked – Vehicle) to dwumiejscowy samochód elektryczny, zaprojektowany przez General Motors i Shanghai Automotive Industry Corp. Group (SAIC), w celu złagodzenia problemów związanych z korkami, parkowaniem i jakością powietrza w dużych metropoliach.
Przełomowa technologia
Dwukołowy EN-V jest napędzany silnikami elektrycznymi, które nie tylko dostarczają mocy potrzebnej do przyspieszania, ale kontrolują także prędkość. W pojeździe radykalnie zmniejszono promień skrętu, umożliwiając zawracanie „niemal w miejscu”. Moc zapewniają akumulatory litowo-jonowe, które można doładować z domowej sieci elektrycznej. Na pojedynczym ładowaniu EN-V pokonuje dystans około 40 km.
Dzięki połączeniu systemu GPS z komunikacją między poszczególnymi samochodami i technologią detekcji odległości EN-V może być kierowany zarówno manualnie, jak i autonomicznie. Samochód posiada własną „sieć społecznościową”, dzięki której kierowcy i pasażerowie mogą podczas jazdy porozumiewać się z przyjaciółmi lub współpracownikami. Natomiast zastosowanie systemu czujników i kamer, pozwala EN-V „rozpoznawać” otoczenie, co sprzyja szybkiej reakcji samochodu na przeszkody lub zmiany warunków jazdy. Mniejsze wymiary i większa manewrowość pojazdu sprawiają, że przy takiej samej ilości miejsc parkingowych można pomieścić pięć razy większą liczbę EN-V niż typowych samochodów.
Koncepcyjny pojazd charakteryzuje się nie tylko kosmicznymi rozwiązaniami technologicznymi, ale i niesamowitą stylistyką. W wyglądzie widać wpływy stylistyczne zaczerpnięte z japońskich superszybkich pociągów zwanych „bullet trains” oraz z kultury japońskiej.

Koncepcyjny samochód EN-V po raz pierwszy zostanie przedstawiony podczas World Expo 2010 w Szanghaju (1-31 maj)









Fajny ten odkurzacz;]