Kolejne firmy odzieżowe wolne od futer
Ekologia.pl Wiadomości Wpływ człowieka na środowisko Kolejne firmy odzieżowe wolne od futer

Kolejne firmy odzieżowe wolne od futer

pixabay.com
pixabay.com

Światowy lider rynku markowej odzieży, obuwia i akcesoriów, VF Corporation, w skład którego wchodzą m. in. Vans, The North Face, Timberland, Wrangler czy Lee, dołączył do programu Fur Free Retailer (Sklepy Wolne Od Futer).

W połowie tego roku VF Corporation opublikowało stanowisko w sprawie wykorzystywania materiałów pochodzenia zwierzęcego i zdecydowało, że wszystkie marki firmy nie będą już sprzedawały produktów zawierających futro, angorę oraz skóry egzotyczne.

„Przystępując do programu Fur Free Retailer, po raz kolejny udowadniamy, że VF Corporation i jej marki poważnie traktują kwestię dobrostanu zwierząt. Zrównoważony rozwój i szacunek dla przyrody to podstawowe wartości firmy, dlatego będziemy kontynuować współpracę z największymi organizacjami działającymi na rzecz zwierząt oraz firmami reprezentującymi podobne podejście, aby promować alternatywy dla materiałów pochodzenia zwierzęcego” – powiedziała Letitia Webster, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w VF Corporation.

„W obecnej sytuacji, gdy w Polsce ważą się losy wprowadzenia zakazu hodowli zwierząt na futro, takie deklaracje są jasnym sygnałem – futer nie chcą nie tylko konsumenci i społeczności lokalne, ale również branża odzieżowa. To pokazuje, że ten biznes nie ma przyszłości, ponieważ już teraz najwięksi gracze rynku modowego wycofują się ze sprzedaży tego typu produktów. Utrzymywanie przemysłu futrzarskiego jest po prostu sprzeczne z trendami i zapotrzebowaniem deklarowanym przez firmy odzieżowe i ich klientów” – komentuje Aleksandra Majchrzak, koordynatorka programu Sklepy Wolne Od Futer ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Pełna lista Sklepów Wolnych Od Futer znajduje się na stronie www.furfreeretailer.com. Dzięki informacjom tam zawartym konsumenci mają możliwość podejmowania świadomych i etycznych decyzji zakupowych.

www.vfc.com
4.8/5 - (13 votes)
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments