Lidl sprzeciwia się okrucieństwu wobec zwierząt i nie sprowadza już „trefnego” mięsa
Wczoraj media obiegły informacje, jakoby w polskich sklepach sieci Lidl można było kupić wieprzowinę z hiszpańskiej hodowli, w której mimo certyfikatów, brutalnie znęcano się nad zwierzętami. W związku publikacją artykułu pt. „Znęcali się nad świniami, a ich mięso wysyłali m. in. do polskich sklepów Lidl”, Lidl odniósł się do tych zarzutów.
„Natychmiast skontaktowaliśmy się z naszym dostawcą, który potwierdził, że zakończył współpracę biznesową z opisaną hodowlą świń już w 2022 roku, w związku z utraceniem przez nią certyfikatu świadczącego o dobrostanie zwierząt w lipcu 2022 r. Ostatnia dostawa produktów z przedmiotowej hodowli do naszego dostawcy miała miejsce pod koniec września 2022 r. Nasz dostawca potwierdził również, że żaden z jego dostawców nie pozyskiwał zwierząt i/lub mięsa z opisywanej w artykule hodowli. Zgodnie z pozyskanymi przez nas informacjami należy wykluczyć, że wieprzowina z opisanej hodowli świń była wykorzystywana w artykułach pochodzących z firmy Campofrio od października 2022 r.” – czytamy w oświadczeniu.
Firma zwraca uwagę, że od lat angażuje się w dalszy rozwój standardów w zakresie dobrostanu zwierząt i nadal będzie to robić. „Jako rzetelny partner pragniemy stale polepszać warunki hodowli. Wyraźnie widzimy potrzebę transformacji tego obszaru i będziemy w dalszym ciągu intensywnie pracować nad projektowaniem naszego asortymentu we współpracy z naszymi partnerami i dostawcami w całym łańcuchu dostaw – z myślą o potrzebach klientów. Wszyscy dostawcy świeżego mięsa i drobiu marki własnej Lidl Polska posiadają certyfikaty International Featured Standard (IFS) lub British Retail Consortium (BRC).