Jeszcze żywy KARP
Ekologia.pl Wydarzenia Akcje Jeszcze żywy KARP

Jeszcze żywy KARP

Jeszcze żywy karp

Lud lubi karpia, karp lubi lód – to hasło tegorocznej odsłony kampanii Jeszcze żywy karp Klubu Gaja. W Polsce to głównie te ryby cieszą się największym zainteresowaniem konsumentów. Jednocześnie to właśnie one narażone są na największe cierpienia i okrutne, często bezmyślne traktowanie w czasie transportu i sprzedaży. Tego okrucieństwa można uniknąć kupując karpia mrożonego.
 
W tym roku akcję wspiera Robert Makłowicza argumentując, że z kulinarnego punktu widzenia świeżość ryby jest sprawą zasadniczą, jednak możliwie jak najkrótsza droga pomiędzy towarem, a klientem nie powinna wcale oznaczać, że ryby trzymane są w wielkiej liczbie w małych zbiornikach, a potem duszone w plastikowych torbach nabywców.

Dla hodowców i handlowców najważniejszy jest wybór konsumenta. Nie będą łamać prawa jeśli będzie tego wymagał konsument, dlatego:

  • nie zgadzaj się na pakowanie żywych ryb w folię – bez wody duszą się i giną w męczarniach
  • nie zgadzaj się na publiczne zabijanie ryb
  • nie zgadzaj się na przetrzymywanie i upychanie ryb w zbyt małych pojemnikach
  • jeśli Twoje uwagi są ignorowane, a prawo łamane, zareaguj informując o tym powiatowego lekarza weterynarii, straż miejską, policję, a swoich działaniach poinformuj Klub Gaja

 
Ukróć cierpienie, stres, złe wspomnienia:

  • nie zabijaj ryb samodzielnie w domu – to podwójny stres dla nich i dla Ciebie
  • nie przekazuj tej smutnej tradycji młodszym
  • kupuj ryby z lodu – ograniczasz ich cierpienie podczas transportu, w oczekiwaniu na śmierć
  • proponuj taki zakup znajomym i najbliższym, wyjaśniaj dlaczego
  • wyślij petycję do właścicieli sklepu

W jaki sposób można jeszcze wspomóc akcję? Wysyłając listy do handlowców, Inspekcji Sanitarnej, Inspekcji Weterynaryjnej oraz UOKiK. Wzory listów dostępne są na stronie klubu Gaja.

Źródło: Klub Gaja

4.9/5 - (7 votes)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments