3771 kilometrów na litrze paliwa
Ekologia.pl Styl życia Motoryzacja 3771 kilometrów na litrze paliwa

3771 kilometrów na litrze paliwa

Wodorowy pojazd autorstwa francuskiej drużyny The Lycee Louis Pasquet. Fot. shell.com
Wodorowy pojazd autorstwa francuskiej drużyny The Lycee Louis Pasquet. Fot. shell.com

W ubiegłym tygodniu na niemieckim torze w Lausitz zakończyła się 25 edycja wyścigu Shell Eco-marathon Europe, którego celem jest inspirowanie młodych projektantów do tworzenia nowych rozwiązań dla zrównoważonego transportu. W konkurencjach, gdzie liczyło się osiągnięcie jak najwyższej efektywności paliwa i ekonomiki spalania, dominowały zespoły z Francji i Włoch. Polacy tym razem nie mieli wiele szczęścia.

W kategorii 'Prototyp’ nie miał sobie równych pojazd skonstruowany przez francuską drużynę La Joliverie z Nantes, który pokonał 3771 km na jednym litrze paliwa. Inna francuska drużyna – The Lycee Louis Pasquet z Arles – triumfowała w kategorii pojazdu napędzanego energią słoneczną, przejeżdżając 665 km przy zużyciu 1 kWh.

W kategorii 'UrbanConcept’ zwyciężył pojazd napędzany wodorem, skonstruowany przez załogę z norweskiego Uniwersytetu Norges Tekiske og Naturvitenskapelige, osiągając wynik 1246 km/l. Drużyna poprawiła również ubiegłoroczny rekord w kategorii niskiej emisji CO2 – przygotowany przez nich pojazd zużył 2,6 g CO2 na kilometr.

W tegorocznych zawodach wzięły udział 2 polskie zespoły z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa (MEiL) Politechniki Warszawskiej. Studenci przygotowali dwa pojazdy: Kropelkę i Mikrusa. Niestety Polakom nie dopisało szczęście. Tuż przed wyścigiem zespoły musiały zmierzyć się z usterkami w pojazdach. Ostatecznie Kropelka została sklasyfikowana na 48 miejscu, natomiast drużyna Mikrusa w wyniku usterki zawieszenia pojazdu nie ukończyła wyścigu. Studenci nie zrazili się jednak przeciwnościami i już rozpoczęli przygotowania do startu w kolejnej edycji rywalizacji.

Źródło: netPR
4.6/5 - (8 votes)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments

mistrz, powinno sie dzialac jeszcze wiecej przy tego typu projektach