Nasze zakupy zależą od… koloru opakowania

Etykiety w zielonym kolorze mogą sprawiać wrażenie, że mamy do czynienia ze zdrowszym produktem, niż jest w rzeczywistości – czytamy na łamach „Health Communication”.
Naukowcy z Cornell University (USA) badając zachowania konsumentów doszli do wniosku, że batonik, którego wartości odżywcze zostały przedstawione w tabelce o zielonym kolorze jest lepiej postrzegany, niż ten sam batonik z tabelą kolorze czerwonym.
Szczególnie podatne na kolorystyczne sugestie okazały się osoby, które bacznie zwracają uwagę na to co jedzą – czytamy w opracowaniu.
„Wyniki naszego badania sugerują, że kolor tabeli kalorycznej może mieć wpływ na to, czy ludzie postrzegają jedzenie jako zdrowe, bez względu na faktycznie widniejące na etykiecie informacje, np. zawartość kalorii” – powiedział Jonathon Schuldt, jeden z autorów badania.
Tak więc zielony szampon będzie traktowany jako naturalny, a żywność która ma zielone opakowanie, jako pozbawiona konserwantów. Mimo, iż nie ma to odzwierciedlenia w rzeczywistości.
Jest to kolejny dowód na to, że coraz częściej wpływ na nasze decyzje zakupowe mają spece od psychologii reklamy. Jednak im więcej wiemy, tym mniej manipulacja na nas działa.





Witam! Cy pani mogłaby podać link do tego artykułu? Piszę swoją pracę magisterską na temat wpływu kolorów na eko konsumpcje.
Pozdrawiam, Anna