Lidl obniża ceny produktów roślinnych. Będą kosztowały tyle samo co ich mięsne odpowiedniki
Niemiecki Lidl ogłosił, że prawie wszystkie produkty roślinne marki własnej będą miały takie same ceny, jak ich mięsne odpowiedniki.
Będzie to oznaczać, że większość asortymentu Vemondo będzie oferowana w niższej cenie. Produkty będą również zlokalizowane w pobliżu tych mięsnych, co ułatwi konsumentom wybór alternatywy.
„Dzięki dostosowaniu cen naszych produktów Vemondo chcemy w większym stopniu zachęcić klientów do wypróbowania roślinnych alternatyw – przy czym cena nie jest decydującym kryterium” – powiedział w oświadczeniu Christoph Graf, dyrektor ds. merchandisingu Lidl w Niemczech.
W Vemondo znajdziesz całą gamę produktów wegańskich, w tym nie mięsne odpowiedniki mięsa mielonego, mleka, jogurtów i lodów.
Posunięcie to zostało docenione przez ProVeg, grupę podnoszącą świadomość żywności, której celem jest ograniczenie spożycia mięsa. „ProVeg z zadowoleniem przyjmuje posunięcie Lidla, ponieważ uznaje, jak ważna jest żywność pochodzenia roślinnego w walce z kryzysem klimatycznym, a także wspiera firmy w raportowaniu dotyczącym środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego (ESG)” – powiedziała Jasmijn de Boo, dyrektor generalna ProVeg International w oświadczeniu.
„Cena jest kluczową dźwignią skłaniającą ludzi do przejścia na dietę bardziej roślinną, szczególnie w czasach, gdy budżety gospodarstw domowych są ograniczone. Strategia Lidla pomoże rosnącej liczbie konsumentów, którzy chcą jeść mniej mięsa, wybrać roślinne alternatywy.
To nie pierwszy raz, kiedy Lidl podjął zdecydowane kroki w stronę życia opartego na roślinach. W lutym 2023 r. firma ogłosiła, że stopniowo będzie ograniczała mięso w swoich niemieckich sklepach. Decyzja ta była zgodna z planem radykalnego zwiększenia asortymentu produktów bezmięsnych.