Wzrost sprzedaży żywności roślinnej bije rekordy! Czy to koniec ery mięsa?
Sprzedaż produktów wegańskich w sieci supermarketów Lidl Germany wzrosła w ciągu ostatnich sześciu miesięcy o ponad 30 procent.
Sprzedaż roślinnego mięsa wzrosła od czasu, gdy w październiku 2023 r, Lidl podjął decyzję o stworzeniu parytetu cenowego między mięsem i roślinnymi zamiennikami mięsa. W ramach swoich wysiłków sieć zaczęła także umieszczać w sklepach produkty wegańskie obok wersji zwierzęcych.
Lidl przoduje w przejściu na białko roślinne wśród największych sprzedawców detalicznych żywności. W lutym 2023 sieć sklepów roku ogłosiła, że zmniejszy ilość sprzedawanych produktów pochodzenia zwierzęcego, jednocześnie poszerzając asortyment wegański.
W 2021 roku Lidl wprowadził w Europie własną markę roślinną Vemondo. Obejmuje ona około 50 produktów, takich jak mleko owsiane, pizza, sery, tofu i mięso mielone. Lidl twierdzi, że produkty są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. W 2022 roku Vemondo zdobyło nagrodę Vegan Food Award organizacji PETA dla najlepszej własnej marki wegańskiej.
Oprócz obniżania cen roślinnych zamienników, Lidl utrzymuje niskie ceny owoców i warzyw w ramach swojego zobowiązania do zdrowego odżywiania. Celem jest zwiększenie sprzedaży świeżych owoców i warzyw o 35 procent do 2026 roku.
Spożycie mięsa w Niemczech osiągnęło rekordowo niski poziom – obecnie około 10 procent mieszkających tam osób stosuje dietę wegetariańską. Ponadto około 55 procent populacji określa się jako „flexitariańskie”, co oznacza, że już jedzą głównie żywność pochodzenia roślinnego.
Ekologia.pl (JSz)
- Claire Hamlett ; "Lidl Announces Huge Increase In Plant-Based Food Sales"; https://plantbasednews.org/news/lidl-increase-plant-based-food-sales/; 16-04-2024;




Ja tu widzę mocną propagandę przeciwko mięsu…. Niemcy chcą być wege potęgą i mocno lansują ten trend.