Ekologiczna moda jest za mało atrakcyjna dla europejskich konsumentów
Ekologia.pl Kobieta Moda Ekologiczna moda jest za mało atrakcyjna dla europejskich konsumentów

Ekologiczna moda jest za mało atrakcyjna dla europejskich konsumentów

Fot. sxc.hu
Fot. sxc.hu

Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z Międzynarodowego Uniwersytetu z Monako (International University of Monaco), który stanowi cześć francuskiej grupy INSEEC Group, dowodzą, że moda ekologiczna pociąga bardziej mieszkańców Ameryki Północnej niż Europejczyków. Jest to głównie związane z faktem, że po drugiej stronie Atlantyku potencjalny nabywca mody ekologicznej jest postrzegany jako osoba młoda, „na czasie” i pewna siebie, natomiast w Europie jest widziany jako ktoś o niezbyt wyrafinowanych gustach.

W raporcie z badań, zatytułowanym „Green in Fashion” naukowcy z IUM – Marie-Cécile Cervellon (PhD), Sandrine Ricard (PhD) i Helena Hjerth – zbadali zainteresowanie konsumentów modą ekologiczną. W badaniach wzięło udział ponad stu Europejczyków oraz mieszkańców Ameryki Północnej. Odpowiedzieli oni na pytania dotyczące ich motywacji do zakupu produktów związanych z modą ekologiczną oraz wyobrażeń jakie mają na temat statystycznego nabywcy ubrań ekologicznych.

Naukowcy dowiedli, że głównymi czynnikami decydującymi o zakupie ekologicznych ubrań są : ochrona środowiska, problematyka związana ze zdrowiem oraz etyka. Na dzień dzisiejszy, zainteresowanie zakupem tego typu towarów jest umiarkowane. 

„Konsumenci zdają się być gotowi, aby zapłacić więcej za żywność ekologiczną, lecz w przypadku mody ekologicznej zainteresowanie i zaangażowanie konsumentów jest na obecną chwilę jeszcze mało widoczne” – mówi Sandrine Ricard, wiceprezydent z IUM oraz członek ekipy naukowców –„Istnieje potrzeba lepszego informowania konsumentów o tym czym właściwie jest moda ekologiczna. Należy również pracować nad uatrakcyjnieniem zarówno produktów jak i ich marketingu.”

Naukowcy z IUM odkryli, że mieszkańcy Ameryki Północnej postrzegają modę ekologiczną pozytywniej niż Europejczycy. Po części, jest to związane z faktem, że wiele osobistości w Ameryce Północnej wypromowało już własne ekologiczne marki ubraniowe, np marka Edun, wykreowana przez piosenkarza Bono oraz jego żonę. Mieszkańcom Ameryki Północnej ekologiczna moda kojarzy się z dwudziestoletnią kobietą, ubraną prosto, ale w dobrym guście i seksownie.

Europejczykom, ekologiczna moda kojarzy się wręcz odwrotnie – z brakiem gustu. W ich wyobrażeniu, klasyczny nabywca ubrań ekologicznych to kobieta po czterdziestym roku życia, prowadząca zdrowy, ale też mało wyrafinowany tryb życia. Jako że ubrania ekologiczne są dość drogie, ich nabywcy, w oczach Europejczyków, to ludzie lubiący się afiszować i mający dobry status materialny.
 
Badania również ukazały, że przesłanie mody ekologicznej nie jest zbyt zrozumiałe dla większości osób biorących udział w sondażu. Ci ostatni nie są w stanie dokładnie wyjaśnić znaczenia terminu „moda ekologiczna”. Poosiadają oni również mało informacji na temat norm związanych z produkowaniem ubrań ekologicznych.

Źródło: NOIR SUR BLANC


4.7/5 - (10 votes)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Nie odchodź jeszcze!

Na ekologia.pl znajdziesz wiele ciekawych artykułów i porad, które pomogą Ci żyć w zgodzie z naturą. Zostań z nami jeszcze chwilę!