Jakie wnioski płyną z opublikowanego przez Answear.com raportu ESG?
Wiodący e-commerce modowy i home&lifestyle opublikował pierwszy niefinansowy raport ESG, potwierdzając tym samym swoje zaangażowanie w ochronę środowiska naturalnego. Dokument stanowi konsekwencję prowadzenia biznesu odpowiedzialnego społecznie i środowiskowo i poświadcza realizację przedsięwzięć, o których zdecydowana większość Internautów zainteresowanych modą z segmentu premium słyszała. Jakie jeszcze wnioski płyną z opublikowanego przez Answear.com raportu ESG? Przeczytaj i postaw na zrównoważoną modę.
1. Kampanie i projekty. Answear.com angażuje się w działania proekologiczneTroska o środowisko naturalne to jeden z priorytetowych celów działalności spółki. Zgodnie z raportem ESG https://csr.answear.com/Raport_ESG.pdf, Answear.com systematycznie angażuje się w działania proekologiczne, w tym kampanie i projekty, również autorskie:
– we wrześniu 2020 roku przystąpił do programu „Sklepy Wolne od Futer” – kampanii międzynarodowej organizacji Free Fur Alliance;
– cyklicznie realizuje projekt Wear&Share, którego celem jest poprawa stanu środowiska naturalnego i zwiększenie świadomości społecznej w tym zakresie. Ostatni rok projektowy (2022) zakończył się zbiórką 14 849 kg niepotrzebnej odzieży, co pozwoliło na zasadzenie 700 drzew;
– proponuje dostęp do zrównoważonej mody z segmentu premium, uzupełniając ofertę o produkty z linii Planet Friendly. Wyjątkowe modele ubrań i dodatków pozostają przyjazne planecie głównie ze względu na wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu. W 2022 roku produkty Planet Friendly stanowiły 28% oferty (58 189 sztuk).
2. Osoby trzecie i podwykonawcy. Answear.com współpracuje z selektywnie wybranymi dostawcami
Answear.com stawia na biznes odpowiedzialny społecznie i środowiskowo: https://answear.com/relacje-inwestorskie/aktualnosci/801861/answear-com-stawia-na-zrownowazony-rozwoj-i-publikuje-pierwszy-raport-esg, stąd spółka podejmuje współprace biznesowe wyłącznie z selektywnie wybranymi dostawcami. Kryteria wyboru są jasne: dostosowanie produktu do oczekiwań konsumenta, potencjał rozwoju, zdolność wyznaczania trendów lub podążania za obowiązującymi trendami, limitowane kolekcje i inspirujące kolaboracje, jakość produktów, terminowość dostaw i przestrzeganie zasad zrównoważonego rozwoju i zasad etyki. Dostawcy współpracujący z Answear.com są zobowiązani do niewykorzystywania w procesie produkcji niebezpiecznych substancji i futer naturalnych.
3. Pakowanie produktów. Answear.com stawia na ekologiczne rozwiązania
Raport ESG potwierdza, że Answear.com prowadzi skuteczny monitoring zużycia surowców. Świadczy o tym sposób i jakość pakowania zamówionych produktów:
– aż 80% wykorzystywanych folii pochodzi z recyklingu, a producenci foliopaków posiadają certyfikat BLUE ANGEL, będący najstarszym i najbardziej znanym certyfikatem na świecie, poświadczającym przetwarzanie surowców i produkcję towarów pod kątem ich wpływu na środowisko naturalne.
– opakowania kartonowe również pochodzą z recyklingu i posiadają certyfikat FSC Recykling (materiał w całości został wyprodukowany z materiałów odzyskanych) lub certyfikat FSC Mieszany (min. 70% drewna pochodzi z lasów certyfikowanych FSC).
Choć opakowania charakteryzują się mniejszą gramaturą niż do niedawna, są przeznaczone do ponownego użytku, w tym zwrotu zamówionego towaru. W ten sposób nic się nie marnuje.
art. sponsorowany