Lidl i WWF Polska chcą przekonać ludzi, by jedli mniej mięsa | ekologia.pl
Ekologia.pl Wiadomości Wpływ człowieka na środowisko Lidl i WWF Polska chcą przekonać ludzi, by jedli mniej mięsa

Lidl i WWF Polska chcą przekonać ludzi, by jedli mniej mięsa

Mniejsze emisje gazów cieplarnianych, niższa utrata różnorodności biologicznej czy lepsze zdrowie – takie korzyści daje ograniczenie ilości mięsa w diecie. Lidl Polska i Fundacja WWF rozpoczynają akcję promującą dietę przyjazną planecie Ziemi. Od czego zacząć? Na początek warto jeść więcej sezonowych warzyw i owoców oraz ograniczyć ilość spożywanego mięsa.

fot. shutterstock

fot. shutterstock

To co kupujemy i spożywamy ma niebagatelny wpływ na środowisko. Jak wskazuje raport WWF „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet” globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny m.in. za 27% emisji gazów cieplarnianych. Dlatego Fundacja łączy siły z Lidl Polska, by wspólnie działać dla dobra środowiska – promują przejście na dietę planetarną ograniczającą mięso na rzecz warzyw i owoców.

„Skutki kryzysu klimatycznego, który pogłębia się od lat, są odczuwalne dla całej ludzkości. Coraz częściej musimy mierzyć się z anomaliami pogodowymi, suszami czy powodziami. Jedną z przyczyn obecnej sytuacji jest coraz większa emisja gazów cieplarnianych, która powstaje m.in. w wyniku przemysłowej hodowli zwierząt. Możemy zmniejszyć wpływ produkcji żywności na środowisko naturalne i układać nasz jadłospis tak, by był przyjazny dla naszej planety – jedną z zasad jest ograniczanie ilości spożywanego mięsa na rzecz większej konsumpcji warzyw i owoców. Dzięki współpracy z Lidl Polska dotrzemy z naszą wspólną kampanią edukacyjną do milionów Polaków” – komentuje Katarzyna Karpa-Świderek, Rzeczniczka Prasowa WWF Polska.

Kampania edukacyjna prowadzona przez Lidl Polska oraz WWF Polska będzie trwała cztery tygodnie. W ramach kampanii prezentowane będą przepisy bazujące na produktach roślinnych, a także informacje na temat prowadzenie diety przyjaznej planecie. Z kolei na kanale YouTube Kuchnia Lidla opublikowane będą dodatkowe filmy, które dostarczą wiedzy na temat akcji. Na temat kampanii zostanie wydany także odcinek podcastu prowadzonego przez Karola Okrasę „Dobry Temat”.

Ekologia.pl (JSz)

 

4.7/5 - (13 votes)
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments