Lidl i WWF Polska chcą przekonać ludzi, by jedli mniej mięsa
Mniejsze emisje gazów cieplarnianych, niższa utrata różnorodności biologicznej czy lepsze zdrowie – takie korzyści daje ograniczenie ilości mięsa w diecie. Lidl Polska i Fundacja WWF rozpoczynają akcję promującą dietę przyjazną planecie Ziemi. Od czego zacząć? Na początek warto jeść więcej sezonowych warzyw i owoców oraz ograniczyć ilość spożywanego mięsa.
To co kupujemy i spożywamy ma niebagatelny wpływ na środowisko. Jak wskazuje raport WWF „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet” globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny m.in. za 27% emisji gazów cieplarnianych. Dlatego Fundacja łączy siły z Lidl Polska, by wspólnie działać dla dobra środowiska – promują przejście na dietę planetarną ograniczającą mięso na rzecz warzyw i owoców.
„Skutki kryzysu klimatycznego, który pogłębia się od lat, są odczuwalne dla całej ludzkości. Coraz częściej musimy mierzyć się z anomaliami pogodowymi, suszami czy powodziami. Jedną z przyczyn obecnej sytuacji jest coraz większa emisja gazów cieplarnianych, która powstaje m.in. w wyniku przemysłowej hodowli zwierząt. Możemy zmniejszyć wpływ produkcji żywności na środowisko naturalne i układać nasz jadłospis tak, by był przyjazny dla naszej planety – jedną z zasad jest ograniczanie ilości spożywanego mięsa na rzecz większej konsumpcji warzyw i owoców. Dzięki współpracy z Lidl Polska dotrzemy z naszą wspólną kampanią edukacyjną do milionów Polaków” – komentuje Katarzyna Karpa-Świderek, Rzeczniczka Prasowa WWF Polska.
Kampania edukacyjna prowadzona przez Lidl Polska oraz WWF Polska będzie trwała cztery tygodnie. W ramach kampanii prezentowane będą przepisy bazujące na produktach roślinnych, a także informacje na temat prowadzenie diety przyjaznej planecie. Z kolei na kanale YouTube Kuchnia Lidla opublikowane będą dodatkowe filmy, które dostarczą wiedzy na temat akcji. Na temat kampanii zostanie wydany także odcinek podcastu prowadzonego przez Karola Okrasę „Dobry Temat”.