Dzień Marnowania Energii
Z okazji Dnia Marnowania Energii obchodzonego 1 kwietnia, brytyjska organizacja Together po raz drugi prowadzi kampanię pod hasłem „It’s easy to waste energy!”, prezentując w roli ambasadora akcji antyekologicznego bohatera Dana Powera. Poprzez ukazanie jego nieodpowiedzialnych zachowań, kampania zwraca uwagę na lekkomyślne korzystanie z energii i zachęca do dbania o środowisko.
W filmie towarzyszącym kampanii, wzorowanym na estetyce z przełomu lat 80. i 90., Dan Power zachwala nieekologiczne postępowanie, koncentrując się na dwóch rzeczach: marnowaniu energii oraz sobie samym. Na stronie www.energywastingday.com możemy poznać dokładniej sylwetkę i światopogląd naszego bohatera. Mamy także możliwość zaopatrzenia się np. w t-shirt z przewrotnym napisem Polar bears – who cares?.
Twórcy kampanii przekonują, że akcja ma mieć charakter terapeutyczny, w każdym z nas może bowiem tkwić cząstka negatywnego bohatera. Przewrotnie sformułowany przekaz kampanii zachęca do dbania o środowisko, ukazując, jak niemądre i budzące zażenowanie jest lekkomyślne dysponowanie energią.