#iamproveg – polskie gwiazdy i influencerzy wspierają dietę roślinną
Ekologia.pl Wydarzenia Akcje #iamproveg – polskie gwiazdy i influencerzy wspierają dietę roślinną

#iamproveg – polskie gwiazdy i influencerzy wspierają dietę roślinną

Właśnie zaczyna się kampania #iamproveg, której celem jest promocja roślinnego stylu życia. Inicjatorem kampanii jest ProVeg Polska – polska filia międzynarodowej organizacji działającej w obszarze świadomości żywieniowej.

proveg



Osią kampanii są filmiki z udziałem kilkunastu polskich gwiazd i influencerów – przedstawicieli różnych środowisk: Oriny Krajewskiej, Katarzyny Burzyńskiej-Sychowicz, Arety Szpury, Moniki Mrozowskiej, Malki Kafki, Vienia, Szymona Urbana, Łukasza Sekuły, Marty Krupińskiej, Justyny Żak, Karoliny Sobańskiej oraz Joli Słomy i Mirka Trymbulaka. W filmie każda z osób opowiada, dlaczego jest „proveg” – czyli dlaczego wspiera lub wybiera roślinny styl życia. ProVeg jest międzynarodową organizacją działającą w obszarze świadomości żywieniowej, operującą w 6 krajach – Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Holandii, RPA i Polsce. ProVeg zabiega o ograniczenie spożycia produktów odzwierzęcych o 50% do 2040 roku. Za pośrednictwem licznych akcji i kampanii chce tworzyć świat, w którym każdy może wybrać zdrowe i smaczne jedzenie, dobre dla wszystkich ludzi, zwierząt oraz planety.

Pod koniec czerwca w Polsce rusza najnowsza kampania organizacji pod tytułem #iamproveg. Polska odsłona akcji jest pierwszą zainicjowaną w krajach, w których działa ProVeg. Na świecie kampania #iamproveg będzie miała różne formy: konkursów, zabaw internetowych i angażowania influencerów.  W Polsce jej osią jest kilkanaście filmików,
w których znane i lubiane osoby tłumaczą, dlaczego są „proveg”, prezentują swoje powody przejścia na „roślinną stronę mocy”. W kampanii wypowiadają się: Orina Krajewska (aktorka, prezeska Fundacji Bądź) , Katarzyna Burzyńska-Sychowicz (dziennikarka, prezenterka), Areta Szpura (konsultant ds. ochrony środowiska), Monika Mrozowska (autorka i współautorka książek kulinarnych), Malka Kafka (właścicielka restauracji Tel Aviv Urban Food), Szymon Urban (autor bloga Muły i Brokuły), Vienio (raper, pasjonat kulinariów), Łukasz Sekuła (manager restauracji wegeguru), Marta Krupińska (szefowa działu urody Elle), Justyna Żak (prowadząca Juszes, kanał na YT), Karolina Sobańska (autorka lifestylowego kanału na YT) oraz Jola Słoma i Mirek Trymbulak (projektanci, twórcy Atelier Smaku. Glutenowa kuchnia wegańska).

Celem kampanii #iamproveg jest promocja roślinnego stylu życia. W tym przypadku termin #iamproveg – #jestemproveg dotyczy nie tylko wegan i wegetarian, ale także fleksitarian, reduktarian i każdego, kto po prostu lubi roślinne potrawy i produkty.

Poprzez kampanię chcemy pokazać zalety odżywiania opartego na roślinach, różnorodność i skalę popularności roślinnego stylu życia wśród osób, które wybrały i lubią taki styl życia, jedzenia czy prowadzenia biznesu. Dlatego udział w akcji wzięli nie tylko znani weganie – jak Jola Słoma i Mirek Trymbulak, czy wegetarianki – jak Monika Mrozowska i Orina Krajewska, ale również osoby lubiące po prostu jeść roślinnie. Najlepszym przykładem jest tu Vienio, który na video promującym kampanię opowiada o różnorodności smaków kuchni roślinnej – mówi Urszula Zarosa, koordynatorka kampanii #iamproveg.

Zależy nam, by za pośrednictwem gwiazd i influencerów jak najwięcej ludzi podzieliło się z nami swoją historią i opowiedziało, dlaczego jest „proveg” – czyli wspiera i wybiera roślinny styl życia. Chcemy pokazać, że jest co najmniej pięć dobrych powodów, by redukować ilość mięsa w diecie: troska o nasze zdrowie, zwierzęta, środowisko i sprawiedliwość społeczną, ale także tym powodem są pyszne roślinne posiłki i produkty coraz szerzej dostępne w restauracjach i sklepach! – mówi Patricia Homa, dyrektor ProVeg Polska.

ProVeg Polska zwraca tym samym uwagę na to, że nasze wybory kulinarne mają duże znaczenie. Chce pokazać, że nie musimy nazywać siebie weganką czy wegetarianinem, by troszczyć się o zwierzęta i środowisko. Jesteśmy „ProVeg” wtedy, kiedy zjadamy pyszny roślinny lunch, prowadzimy biznes, w którym proponujemy roślinne opcje czy kiedy przygotowujemy pyszny roślinny obiad dla znajomych.

Filmiki #iamproveg będą zamieszczane w social media, na profilach facebookowych i instagramowych polskiego oddziału organizacji. Do akcji i grona gwiazd oraz influencerów może dołączyć każdy, kto chce podzielić się swoją historią i opowiedzieć, dlaczego jest „proveg”. Można to zrobić na kanałach organizacji ProVeg lub za pośrednictwem własnych mediów, dodając do swojej wypowiedzi czy filmiku hashtag #iamproveg.

4.9/5 - (7 votes)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Nie odchodź jeszcze!

Na ekologia.pl znajdziesz wiele ciekawych artykułów i porad, które pomogą Ci żyć w zgodzie z naturą. Zostań z nami jeszcze chwilę!