Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak skalować e-commerce dzięki SEO?
Chcesz podwyższyć sprzedaż w swoim sklepie online? Kluczowe znaczenie w zdobywaniu nowych klientów ma odpowiednie skalowanie e-commerce, a niezwykle pomocną metodą jest wtedy pozycjonowanie stron. W jaki sposób wykorzystać SEO w promocji sklepu internetowego i zwiększyć swoje zyski?
W dobie pandemii koronawirusa wiele sklepów internetowych zauważyło znaczne wzrosty sprzedaży. Był to dobry moment na skalowanie biznesu online.Skalowanie e-commerce – co to jest?
Termin skalowalności w biznesie (ang. scalability) odnosi się do gotowości na zmiany w obliczu zwiększonej sprzedaży. Zatem skalowanie e-commerce to skalowanie sklepu internetowego tak, by był on przygotowany na wyższą liczbę otrzymywanych zamówień.
Na skalowanie e-commerce składa się wiele czynników:
– Serwery, na których znajduje się sklep internetowy,
– Hosting sklepu online,
– Szybkość ładowania strony,
– Platforma sklepu internetowego,
– Program e-commerce do obsługi handlu,
– Liczba pracowników sklepu,
– Reklama sklepu internetowego.
Skalowanie e-commerce ma bardzo duże znaczenie w kontekście biznesu online. Gdy do sklepu internetowego napływają nowi klienci, powinien być on przygotowany na wyższą liczbę odwiedzin i zamówień. W przeciwnym przypadku zwiększone zainteresowanie nie przełoży się na wyższą sprzedaż lub, co gorzej, może będzie skutkować w negatywnym wizerunku sklepu.
Jak skalować e-sklep dzięki pozycjonowaniu?
Skalowanie sprzedaży w internecie można wspomagać poprzez SEO (ang. search engine optimization), czyli przez pozycjonowanie stron. To jedna z najczęściej wybieranych metod reklamy online, które pozwala na uzyskanie stopniowego wzrostu liczby odwiedzin oraz sprzedaży.
Pozycjonowanie służy do podwyższenia pozycji, na której można zobaczyć adres strony internetowej w wyszukiwarce po wprowadzeniu do niej słów kluczowych. Wyższa pozycja to lepsza widoczność, co automatycznie przekłada się na zwiększoną liczbę odwiedzin.
Aby strona mogła osiągnąć wysoką pozycję, kluczowa jest jej optymalizacja, czyli działania dotyczące jej struktury i treści (onsite), a następnie link-building, czyli pozyskiwanie linków, które prowadzą na stronę (offsite).
Należy jednak podkreślić, że pozycjonowanie stron nie jest jednorazowym działaniem – warto rozpatrywać je w kategorii procesu, ponieważ dla długofalowych rezultatów strona powinna być pozycjonowana stale.
Co można zyskać dzięki pozycjonowaniu e-sklepu?
– Rosnąca liczba odwiedzin,
– Lepsza rozpoznawalność marki,
– Profesjonalny wizerunek,
– Podwyższenie sprzedaży,
– Większe zyski.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – strategie zwiększające skalowalność e-commerce
Aby stworzyć skalowalną strategię promocji przez pozycjonowanie sklepów nternetowych, warto zwrócić uwagę na:
1. Trafne słowa kluczowe
Właściwie dopasowane frazy pozwalają na skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych klientów. Można dobierać je za pomocą narzędzi jak Planer Słów Kluczowych Google (Keywords Planner).
2. Unikatowa treść
Duplikowane treści negatywnie wpływają na pozycję. Dzięki niepowtarzalnemu contentowi strona nie tylko będzie lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce, ale także stanie się bardziej atrakcyjna dla klientów. Warto zadbać o niepowtarzalne opisy produktów, kategorii i podkategorii sklepu.
3. Przejrzysta struktura
Podczas optymalizacji sklepu internetowego kluczowe znaczenie ma stworzenie takiej struktury strony, która będzie czytelna i łatwiejsza w nawigowaniu. Dzięki niej można także skuteczniej pozycjonować poszczególne działy e-sklepu.
4. Pozycjonowanie long tail – długi ogon
To strategia SEO zakładająca wykorzystanie dłuższych, rozbudowanych słów kluczowych. Pomaga w dotarciu do klientów, którzy poszukują specyficznych produktów.
5. Dodatkowy content
Blog sklepu internetowego, infografiki, filmy czy poradniki dostępne dla klientów – dzięki dodatkowemu contentowi można wyróżnić się na tle konkurencji, budować profesjonalny wizerunek i łatwiej prezentować swoją ofertę.
6. Meta tagi
Meta title oraz meta description, czyli meta tytuły i opisy powinny być zoptymalizowane pod wyszukiwarkę.
7. Linkowanie wewnętrzne
W ramach kategorii, produktów czy bloga – linki w obrębie sklepu internetowego skutecznie wspierają działania SEO.
8. Fragmenty rozszerzone – rich snippets
Dzięki nim można uzupełnić adres strony w wyszukiwarce o dodatkowe dane – ocenę, stan magazynowy czy cenę produktu. Fragmenty rozszerzone natychmiast przyciągają uwagę klientów i zachęcają do wizyty w sklepie.
Jak wspierać pozycjonowanie sklepu?
Pozycję adresu strony w wyszukiwarce determinuje wiele czynników – nie tylko same działania SEO. Aby uzyskać jeszcze lepsze wyniki w promocji sklepu online, opracowana strategia powinna obejmować również inne obszary e-marketingu.
Reklamę sklepu internetowego przez SEO wspierają:
– Google Ads – system reklamowy w wyszukiwarce Google, który umożliwia prowadzenie kampanii
linków sponsorowanych.
– Google Shopping – kampania produktowa przez serwis Google Shopping – Zakupy Google
zintegrowany z systemem Google Ads.
– Social media marketing – reklama w mediach społecznościowych, czyli na Facebooku, Instagramie
oraz w innych serwisach,
– E-mail marketing – wspieranie promocji poprzez wysyłkę wiadomości reklamowych, na przykład
w formie newslettera.
– Influencer marketing – współpraca z influencerami jak blogerzy, vlogerzy.
– Remarketing – ponowne wyświetlenie reklamy osobom, które już odwiedziły promowaną witrynę.
– Systemy marketing automation – umożliwiające automatyzację marketingu dzięki analizie danych
o potencjalnych klientach i tworzeniu spersonalizowanego przekazu.
Pozycjonowanie sklepu – komu warto je powierzyć?
W kontekście skalowania e-commerce bardzo duże znaczenie ma wybór odpowiedniej agencji marketingowej, która będzie mogła stawić czoła wyzwaniom, jakie niesie ze sobą intensywny rozwój promowanego sklepu internetowego.
Profesjonalna agencja SEO, która jest przygotowana do promocji biznesu w każdej wielkości, będzie nieocenionym wsparciem w rozwoju e-sklepu.
Podsumowanie
Skalowalność w handlu elektronicznym ma kluczowe znaczenie. Sklep internetowy, który jest dobrze przygotowany na napływ nowych klientów, czyli jest skalowalny, ma większą szansę na sukces.
Zwiększenie skalowalności poprzez pozycjonowanie sklepów internetowych to jedna ze sprawdzonych strategii dążenia do jeszcze lepszych wyników sprzedażowych. Optymalnie zaprojektowana kampania SEO przyciągnie na stronę nowych klientów i zwiększy wpływy sklepu – także w obliczu jego dynamicznego rozwoju.
Artykuł powstał przy współpracy z Agencją Empressia.pl specjalizującą się w pozycjonowaniu sklepów internetowych.
art.sponsorowany
Bardzo ciekawy artykuł o tworzeniu stron internetowych, bardzo czytelnie napisany. Pozdrawiam Jarek.