„Szkoły dla przyrody, czyli jak kształcić kompetencje kluczowe i chronić bogactwo lokalnej przyrody”
W sobotę 14 marca 2009 r. w Sali Posiedzeń Rady Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego przy ul. Bankowej 9 w Katowicach odbędzie się konferencja dla nauczycieli: „Szkoły dla przyrody, czyli jak kształcić kompetencje kluczowe i chronić bogactwo lokalnej przyrody”.
Organizatorami konferencji są: Pracownia na rzecz Wszystkich Istot oraz Centrum Studiów nad Człowiekiem i Środowiskiem Uniwersytetu Śląskiego.
Program konferencji
10.00—10.20 Powitanie gości i uroczyste rozpoczęcie konferencji
mgr Iwona Kukowka, koordynatorka Kampanii „Szkoły dla przyrody”, Stowarzyszenie Pracownia na rzecz Wszystkich Istot – Ośrodek Głębokiej Ekologii i Stacja Edukacji Ekologicznej
dr hab. Mirosław Nakonieczny, Centrum Studiów nad Człowiekiem i Środowiskiem Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
10.20—11.00 Ekologiczne „ja” – nowa wizja edukacji ekologicznej
dr Ryszard Kulik, Katedra Psychologii Społecznej i Psychologii Kształcenia, Instytut
Psychologii Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
11.00—11.30 Antropologia odpowiedzialności za przyszłość
mgr Hanna Schudy, Instytut Filozofii Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego
11.30—12.00 Przerwa na kawę
12.00—13.00 Projekt edukacyjny jako narzędzie kształtowania odpowiedzialności w ochronie przyrody
dr Marek Kaczmarzyk, Kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
13.00—13.45 Zrozumieć przyrodę na nowo – jak nauczać o przyrodzie we współczesnej szkole
dr hab. Piotr Skubała, Katedra Ekologii Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska
Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
13.45—14.15 Przerwa na kawę
14.15—14.45 Szkolne projekty ochrony wartości lokalnej przyrody – zaproszenie do współrealizacji
mgr Iwona Kukowka, Stowarzyszenie Pracownia na rzecz Wszystkich Istot –
Ośrodek Głębokiej Ekologii i Stacja Edukacji Ekologicznej
14.45—15.00 Dyskusja
15.00 Podsumowanie konferencji.