WebWave partnerem technologicznym raportu EKOBarometr
WebWave – wiodący na polskim rynku kreator stron www – został oficjalnym partnerem technologicznym projektu EKObarometr. Zaawansowane narzędzie polskiej firmy zostało wykorzystane do wsparcia budowania świadomości dotyczącej ekologii.
EKObarometr to cykl badań, który poświęcony jest analizie postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w różnych aspektach życia codziennego i zawodowego. Założycielem EKObarometru jest agencja badawcza SW Research, a pierwsza edycja projektu wystartowała w pierwszym kwartale 2020 roku.
Inicjatorzy obrali sobie za cel monitorowanie i analiza zmian w postawach ekologicznych społeczeństwa polskiego oraz dostarczanie wiedzy na temat aktualnych trendów i zachowań w dziedzinie ekologii.
EKObarometr stawia sobie kilka ważnych celów:
• Zrozumienie dynamiki postaw i nastrojów wobec ekologii, tak aby możliwe było reagowanie
na zmieniające się potrzeby i preferencje konsumentów. – badanie dostarcza informacji na temat
zmian w segmentacji społecznej, umożliwiając identyfikację różnych grup ekologicznych.
• Promowanie zielonego stylu życia i edukacji ekologicznej – badanie dostarcza danych na temat
różnych obszarów ekologii. Dzięki dostarczonym danym z różnych obszarów ekologii możliwe
jest podjęcie konkretnych działań mających na celu zwiększenie świadomości i zachęcanie
do proekologicznych wyborów.
• Monitorowanie i analiza dynamicznych trendów ekologicznych oraz dostosowywanie metodologii
badawczej do zmieniających się potrzeb społecznych.
Według wyników V edycji badania EKOBarometr, przeprowadzonego przez instytut badawczy SW Research, można wyróżnić cztery eko-segmenty: Entuzjaści, Troskliwi, Krytycy i Zagubieni.
Raport dostarcza fascynujących informacji na temat dynamiki postaw ekologicznych w społeczeństwie polskim – coraz więcej firm wprowadza eko-organizację, młode pokolenie przoduje w świadomości pro-ekologicznej, a reklamy wykorzystujące tematy bio i eko są coraz bardziej powszechne i mają wpływ na pozytywny odbiór przekazu.
Rosnący odsetek Eko Entuzjastów (zmiana o 9 punktów procentowych – 31%) wskazuje na wzrastającą akceptację i docenianie ekologii, co stanowi pozytywny sygnał, że temat ten staje się coraz bardziej istotny w publicznym dyskursie. Jednocześnie, wzrost liczby Eko Zagubionych, jako największej grupy, podkreśla potrzebę zwiększenia edukacji ekologicznej. Historia pokazuje, że samo zwiększenie świadomości nie jest wystarczające. Najbardziej stabilnym segmentem są Eko Troskliwi, co sugeruje, że pragmatyczne podejście do ekologii jest najtrwalsze i najbardziej zrozumiałe dla większości społeczeństwa.
Jak partnerstwo technologiczne z kreatorem WebWave pomogło w działaniach EKObarometru?
WebWave to kreator stron internetowych, który powstał w Polsce, ale działa również na rynku globalnym. Jest na rynku już 10 lat i w tym czasie zdążył już sobie wyrobić solidną pozycję, o czym może, chociażby świadczyć ich 600 tysięcy użytkowników.
Udostępniane przez nich narzędzie umożliwia tworzenie profesjonalnych i responsywnych stron bez konieczności programowania. Dzięki zaawansowanym a zarazem intuicyjnym rozwiązaniom, WebWave jest łatwy w użyciu dla każdego, bez względu na doświadczenie techniczne. Pozwala tworzyć atrakcyjne strony internetowe, sklepy internetowe oraz blogi, zapewniając elastyczność, personalizację i wysoką jakość.
WebWave dołączył do projektu EKObarometr jako partner technologiczny. Udostępnił swoje zaawansowane narzędzie, umożliwiając stworzenie profesjonalnej strony dla projektu budowania świadomości pro-eco. Ich kreator stron pozwolił agencji SW Research skoncentrować się na treści i przekazaniu przesłania dotyczącego zrównoważonej przyszłości, a nie kwestiach technicznych związanych z budowaniem witryny www.
Dzięki partnerstwu z WebWave, projekt EKObarometr może teraz wykorzystać potencjał internetu do globalnego budowania świadomości ekologicznej. Zamiast tradycyjnego raportu drukowanego na papierze czy też takiego udostępnianego tylko i wyłącznie mediach społecznościowych, jest on na dostępny na ich stronie internetowej. Jest to nie tylko lepsze rozwiązanie organizacyjne, które wzmacnia wiarygodność przedsięwzięcia, ale też dodatkowy wpływ na ekologie poprzez zmniejszenie zużycia standardowego papieru. Partnerstwo to stanowi synergiczne połączenie ekologii i technologii, które przyczynia się do rozwijania świadomości ekologicznej i angażowania większej liczby osób w działania na rzecz ochrony środowiska.
Nie tylko kreator
W ramach partnerstwa technologicznego EKOBarometr miał dostęp nie tylko do zaawansowanego narzędzia, jakim jest kreator stron internetowych, ale także do wiedzy i umiejętności zespołu WebWave.
Możemy to rozpisać w 3 obszary działań:
• Nieograniczony dostęp do kreatora: Projekt EKOBarometr miał pełen dostęp do zaawansowanego
kreatora stron internetowych dostarczanego przez WebWave. Dzięki temu mogli swobodnie
projektować i tworzyć stronę zgodnie z ich potrzebami i preferencjami.
• Konsulting w zakresie projektu strony: WebWave udostępniło swoje doświadczenie i wiedzę,
oferując konsultacje projektowe. Zespół WebWave doradzał w zakresie koncepcji na stronę – tak aby
jak najlepiej spełniała ona cele EKOBarometru.
• Wsparcie techniczne w dostosowaniu witryny do wymogów projektu: WebWave zapewniło
wsparcie techniczne, aby dostosować witrynę EKOBarometru do specyficznych wymagań.
Bez względu na to, czy było to dostosowanie układu strony, dodanie interaktywnych elementów
lub optymalizacja dla lepszej wydajności, WebWave był obecny w procesie projektowym,
aby zapewnić, najwyższe standardy techniczne oraz przyjazny dla użytkownika design.
EKOBarometr miał więc nie tylko dostęp do zaawansowanego narzędzia, jakim jest kreator stron internetowych, ale także korzystał z wiedzy i doświadczenia zespołu WebWave.
Ostatecznie, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, dostarczanym przez WebWave, raport EKOBarometr staje się nie tylko bogatym źródłem informacji, ale również interaktywną platformą, która inspiruje do podejmowania działań i wspiera społeczność ekologiczną.
Pozostali partnerzy projektu
Oprócz partnerstwa technologicznego z WebWave V edycja badania EKOBarometr została zrealizowana przy wsparciu partnerów, takich jak: AMS, BiOgardena, Carrefour Polska, GroupM, Grupa Akomex, Nuvalu Polska, SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej, Solar Edge, oraz partnerów eksperckich, takich jak Algolytics, Fundacja Kierunkowskaz, Lovebrands Group, Operacja Czysta Rzeka, Polska Izba Żywności Ekologicznej, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, SalesTube, Group One i Wydział Socjologii UW.
art. sponsorowany




ciekawy artykuł, fajnie się go czytało polecam także