Disney walczy z otyłością wśród dzieci
Amerykańska wytwórnia filmowa Walt Disney chce do 2015 roku wprowadzić zakaz reklamowania „śmieciowej” żywności na swoich telewizyjnych, radiowych i internetowych kanałach.
Firma Walt Disney podjęła zdecydowane kroki w kierunku wprowadzenia zakazu emisji reklam tzw. „śmieciowego jedzenia” (głównie fast-food) w jego usługach medialnych – czytamy w komunikacie prasowym. Wytwórnia objaśniła taki krok koniecznością wprowadzenia nowych standardów żywienia w związku z rosnącym problemem dziecięcej otyłości w Ameryce.
Jak zauważa BBC News, nowe wytyczne przewidują, że do emisji zostaną dopuszczone tylko te reklamy, które promują produkty żywnościowe o ograniczonej zawartości cukru, soli i tłuszczu. Natomiast całkowicie zabronione będzie reklamowanie produktów zawierających tłuszcze trans. Według Daily Telegraph, Disney dodatkowo planuje zmniejszyć o 25 procent ilość sodu w sprzedawanych w swoich parkach rozrywki przekąskach.
Nowa polityka tej największej na świecie korporacji medialnej może odbić się szerokim echem na rynku produktów spożywczych w Stanach Zjednoczonych. Bo oprócz produkcji filmów i programów telewizyjnych, Disney posiada kilka kanałów telewizyjnych dla dzieci. Zakaz emitowania reklam ma obejmować programy TV, audycje radiowe i strony internetowe skierowane do dzieci. Przede wszystkim dotyczył będzie sieci ABC i Disney XD.