Ekologiczne produkty. Cena i jakość ekologicznych produktów
Ekologia.pl Trendy Ekologiczne produkty zbyt drogie i nieskuteczne

Ekologiczne produkty zbyt drogie i nieskuteczne

W opinii Europejczyków produkty ekologiczne są zbyt drogie. Europejscy respondenci są również zdania, że większość dużych firm nie przykłada dostatecznej wagi do działalności prośrodowiskowej – wynika z najnowszego badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.

Czy środowisko jest dla ciebie ważne?

Jak pokazują wyniki badania European Trusted Brands 2014, ponad 80 proc. mieszkańców Europy jest zaniepokojonych aktualnym stanem środowiska, a 32 proc. przyznaje, że bardzo martwi się jego obecną kondycją. O co najbardziej martwią się Europejczycy? Zanieczyszczenie środowiska czy możliwość wyczerpania się zasobów naturalnych – to najczęściej zaprząta naszą głowę.

Polscy respondenci nie są tak stanowczy − na odpowiedź „Bardzo martwię się obecnym stanem środowiska” wskazało w Polsce o 10 proc. ankietowanych mniej niż średnio w Europie. O pozytywnym trendzie w kwestii poczucia odpowiedzialności za otoczenie naturalne świadczy fakt, że tylko 2 proc. europejskich ankietowanych utrzymuje, że w ogóle nie martwi ich jego obecny stan.
Zdecydowana większość mieszkańców Europy przyznaje, że jest dla nich istotne, czy firmy angażują się w działalność na rzecz środowiska naturalnego – taką deklarację wyraziło 91 proc.  europejskich ankietowanych (w Polsce – 87 proc.).

Europejczycy często też zwracają uwagę na reklamy produktów przyjaznych środowisku. W Polsce 83 proc. badanych stwierdziło, że dostrzega reklamy takich produktów, jednak zaledwie co trzeci rodak wierzy w rzetelność reklamy. 

Laureaci Godła Środowisko 2014

Polscy respondenci, podobnie jak w ubiegłym roku, zostali także poproszeni o spontaniczne wskazanie marek, które w ich opinii mają najlepszą reputację w zakresie ochrony środowiska.

W kategorii Sprzęt oświetleniowy, podobnie jak przed rokiem, najczęściej wymienianą marką był Osram. W kategorii Środek czystości co drugi uczestnik ankiety (49 proc. ) wybrał markę Ludwik, w kategorii Stacja benzynowa najczęściej wskazywany był Orlen (41 proc.), natomiast w kategorii Baterie – Duracell (39 proc.). Marka Biedronka to zwycięzca w kategorii Sklep spożywczy (29 proc.), Toyota − w kategorii Samochód (27 proc.). Wśród proszków do prania marką o najlepszej ekologicznej reputacji jest Vizir, który wybrało 26 proc. ankietowanych. W kategorii Dostawca energii laureatem została marka Enea (26 proc.), zaś Bosch zwyciężył w kategorii Sprzęt AGD (21 proc.).

Produkty eko zawsze w cenie

W opinii Europejczyków produkty ekologiczne są zbyt drogie – takiego zdania jest 75 proc. badanych; szczególnie zwracają na to uwagę Francuzi, Polacy, Rumuni i Słoweńcy. Europejscy respondenci są również zdania, że większość dużych firm nie przykłada dostatecznej wagi do działalności prośrodowiskowej (twierdzi tak 82 proc. ankietowanych Polaków, średnio w Europie – 73 proc. badanych).

Większość Europejczyków nie wierzy też reklamodawcom w ich obietnice dotyczące wspierania środowiska naturalnego. Jednocześnie średnio 64 proc. ankietowanych mieszkańców Europy i 55 proc. Polaków deklaruje, że jest gotowa płacić więcej za produkty przyjazne środowisku, a ponad połowa europejskich respondentów woli kupować towary opatrzone logo „Fair Trade”. Co drugi ankietowany Europejczyk chciałby kupować produkty marek, które są przyjazne środowisku, ale uważa, że nie są one równie skuteczne, co produkty konkurencyjne.

4.9/5 - (9 votes)
Post Banner Post Banner
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Nie odchodź jeszcze!

Na ekologia.pl znajdziesz wiele ciekawych artykułów i porad, które pomogą Ci żyć w zgodzie z naturą. Zostań z nami jeszcze chwilę!