Jak zareklamować nowotwór?
Jak nauczyć ludzi prozdrowotnych zachowań? Organizatorzy kampanii „Australian skin cancer benefit project” wpadli na doskonały pomysł i do współpracy namówili rapera
Piosenka “It’s a Beautiful Day for Cancer” stworzona przez rapera Al’a Bino i amerykańskiego producenta Lyrics Born’a stała się przebojem, promując przy okazji całą kampanię społeczną. Do tej pory teledysk na serwisie You Tube obejrzało ponad 130 tysięcy osób. Okazuje się że kampanie społeczne przy odpowiednim pomyśle na ich realizację mogą odnieść sukces. Zatrudnienie rapera było doskonałym pomysłem – odbiorcą tego typu muzyki są przeważnie ludzie młodzi. Właśnie do nich kierowana jest kampania, młodzież często lekceważy negatywny wpływ promieni słonecznych na zdrowie i dużo czasu spędza opalając się. Piosenka, która mówi o zagrożeniu nowotworem skóry być może pomoże zmienić te niezdrowe nawyki. W Polsce brak do tej pory ciekawych kampanii społecznych, reklamowanych w niekonwencjonalny sposób. Wyjątkiem były reklamówki Mmnisterstwa środowiska zachęcające do zachowań proekologicznych z cyklu „Polska – klimat do zmian”.
Nowotwory skóry są poważnym problemem. Stanowią obecnie prawie 1/3 nowotworów złośliwych wykrywanych u ludzi białej rasy. W porę wykryty nowotwór jest całkowicie uleczalny, jednak wielu ludzi lekceważy zmiany barwnikowe na skórze. Niestety wielu chorych zgłasza się do lekarza późno, bo choroba rozwija się podstępnie i przez dlugi okres nie daje objawów. Jednym z najgroźniejszych nowotworów tego typu jest czerniak złośliwy, w Australii częstotliwość jego występowania sięga 30:100 000 (30 chorych na 100 000 mieszkańców). W Polsce zapadalność na ten nowotwór w 2003 roku wyniosła 3,8:100 000.
ekologia.pl
Subscribe
0 komentarzy
Zobacz najnowsze artykuły
Wiadomości
Ciekawostki przyrodnicze
Ciekawostki przyrodnicze
Eko technologie
Medycyna rodzinna
Ekologiczny dom