Dieta Weight Watchers – opis i zasady. Jadłospis w diecie Weight Watchers

Uznana przez twórców raportu US New&World’s Report za najlepszą dietę 2019 roku, dieta Weight Watchers staje się coraz bardziej popularna również w Polsce. Nic dziwnego, będąc na diecie Weight Watchers nie musisz liczyć kalorii, wystarczy, że sprawdzisz, ile punktów dziennie możesz zjeść. Autorki diety Weight Watchers sugerują, że podczas odchudzania sama dieta to za mało, niezbędne jest również wsparcie osób, które nas będą motywować. Dowiedz się więcej o diecie.



Warzywa stanowią podstawę diety Weight Watchers, fot. pixabay.comWarzywa stanowią podstawę diety Weight Watchers, fot. pixabay.com

Weight Watchers - co to jest?

Dieta Weight Watchers nazywana również dietą punktową, jest modelem żywieniowym polegającym na zmniejszeniu masy ciała dzięki temu, że wytworzymy deficyt kaloryczny. Zalecana ilość jedzenia jest określana indywidualnie na podstawie czterech informacji: płci, wieku, masy i wzrostu. Do wskazywania zalecanej ilości pożywienia wykorzystuje się tzw. SmartPoints, czyli spersonalizowany system punktowy. Aby korzystać z programu dietetycznego niezbędne jest zainstalowanie specjalnej aplikacji, która spersonalizuje nam menu oraz podpowie, ile jedzenia w ciągu konkretnego dnia możemy zjeść.

Odchudzanie to nie tylko modyfikacja nawyków żywieniowych, ale przede wszystkim zmiana nastawienia do siebie oraz do świata. Tym samym w procesie odchudzania najważniejszym elementem przestaje być jadłospis, a staje się dobra dieta i wsparcie ze strony otoczenia. Do takiego wniosku doszły twórczynie diety Weight Watchers, które podczas odchudzania wzajemnie motywowały się do działania i w konsekwencji szybciej pozbyły się niechcianych kilogramów.

Pomysłodawczynie diety Weight Watchers, czyli w dosłownym przekładzie „Diety Strażników”, podchodzą do procesu odchudzania holistycznie, a więc biorą pod uwagę fakt, że na skuteczne zrzucenie wagi wpływ ma nie tylko dobrze dobrane menu, ale również czynniki fizyczne czy psychologiczne. Z tego powodu u każdej osoby – nawet mimo dużego podobieństwa - sposób odchudzania przebiega zupełnie inaczej.

Autorki rozwiązania polecają łączyć również dietę z odpowiednim wysiłkiem fizycznym. Wskazane jest także korzystanie z porad dietetyka, psychologa czy trenera personalnego, czyli osób, które dodatkowo wspierają nas w odchudzaniu.

Dieta Weight Watchers opiera się także na innym podejściu do przeliczania zawartości energetycznej pokarmów, którym przyporządkowuje się odpowiednie punkty, a nie kalorie. Liczba punktów, którą można zjeść w ciągu dnia jest zależna indywidualnie od każdej osoby i zależy od współczynnika BMI. Średnio codzienny jadłospis nie powinien przekraczać 1250 kalorii.

Pod koniec 2017 roku został uruchomiony program Weight Watchers Freestyle, który jest oparty na systemie SmartPoints, który przypisuje każdemu jedzeniu i napojowi wartość punktową. Najnowsza wersja tego programu wskazuje na ponad 200 produktów spożywczych, które otrzymują 0 punktów.

Według „American Journal of Medicine” osoby na diecie Weight Watchers są aż dziewięciokrotnie bardziej zaangażowani w odchudzanie niż w przypadku standardowych diet. Wynika to między innymi z faktu, że na bieżąco mają kontakt z lekarzami, dietetykami czy trenerami, którzy pomagają śledzić postępy oraz motywować do dalszej pracy. Dieta zebrała wiele pozytywnych opinii, a przez autorów raportu US New&World’s Report została uznana za najlepszą dietę 2019 roku.


Sałatka to danie dozwolone na diecie Weight Watchers, fot. pixabay.com
Ocena (5.0) Oceń:

Pasaż zakupowyprzejdź do pasażu pasaż

Ogłoszenia - ekologia.pl
Pasaż zakupowy