Środa 24.06.2020

Opera w Barcelonie zagrała koncert dla… roślin

Barcelońska opera Gran Teatre del Liceu wykonała swój pierwszy koncert od czasu blokady z powodu koronawirusa. Dla publiczności, która nie musiała się martwić o dystans społeczny. Na widowni zasiadły... rośliny.

Fot. Gran Teatre del Liceu [ ] Fot. Gran Teatre del Liceu

Artysta konceptualny Eugenio Ampudia przygotował wyjątkowy koncert, w którym 2 292 miejsca widowni zajęły rośliny. Kwartet smyczkowy UceLi czarował „publiczność” utworem I Crisantemi (Chryzantemy) Giacomo Pucciniego. Koncert był również transmitowany na żywo.
Eugenio Ampudia, który powiedział, że podczas pandemii zainspirowała go natura. „Słyszałem o wiele więcej śpiewających ptaków. A rośliny w moim ogrodzie i na zewnątrz rosną szybciej. I bez wątpienia pomyślałem, że może mógłbym teraz nawiązać bliższy kontakt z ludźmi i przyrodą” – powiedział przed występem.

Pod koniec ośmiominutowego koncertu szum liści i gałęzi rozbrzmiał w całej operze jak oklaski.

„Po tych trudnych miesiącach Eugenio Ampudia proponuje symboliczne działanie, które powoduje zmianę nastawienia człowieka do natury. Teraz wiemy, że jesteśmy spokrewnieni z roślinami i że dzielimy 70% naszego DNA. Czas zmierzyć się ze zmianą paradygmatu w kierunku zdrowego rozsądku biologicznego. ” – czytamy na stronie opery.

Rośliny pochodziły z lokalnych szkółek i zostaną przekazane lokalnym pracownikom służby zdrowia jako podziękowanie za ich wysiłki podczas pandemii. Koncert odbędzie się 22 czerwca, dzień po zniesieniu stanu wyjątkowego w Hiszpanii.
Na widowni w operze Gran Teatre del Liceu posadzono 2292 roślin, źródło: www.liceubarcelona.ca