Lidl zachęca do niemarnowania
Lidl próbuje walczyć z marnowaniem żywności. Niemiecka sieć sklepów chce wprowadzić do Polski półki „zero-waste”, na których znajdziemy produkty ‒ pieczywo, warzywa, owoce ‒ które nie są najświeższe, ale wciąż nadają się do wykorzystania w kuchni.
Półka z hasłem „Kupuję nie marnuję” i 70 proc. obniżką cenową, pojawiła się w niektórych sklepach w Poznaniu. W ten sposób sklepy sieci Lidl chcą zachęcić Polaków do niemarnowania żywności. Na półce znajdziemy m. in. warzywa i owoce z krótkim terminem przydatności do spożycia oraz wczorajsze pieczywo’.
‒ W Lidlu wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej. Może pomagać oraz ma realny wpływ na to, co dzieje się w naszym otoczeniu. Dlatego zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy ‒ komentuje sieć sklepów Lidl Polska.
Akcja „zero waste” jest obecnie w fazie testów. Jeśli się sprawdzi, to półki trafią do większej liczby sklepów.
Co roku mieszkańcy Unii wyrzucają około 90 mln ton żywności. W samej Polsce w koszu ląduje 9 mln ton żywności. Te dane sytuują Polskę na 5 pozycji państw marnujących jedzenie w UE, za Wielką Brytanią, Niemcami, Francją i Holandią. Najwięcej wyrzucamy produktów, które szybko się psują oraz są najczęściej przez nas spożywane. Według szacunków najczęściej zdarza się nam wyrzucać pieczywo (58 proc.), ziemniaki, wędliny (po 37 proc.), warzywa (19 proc.) oraz owoce (18 proc.).