„Zioła z apteki natury” – kompendium wiedzy o ziołach
Ekologia.pl Kobieta Kultura „Zioła z apteki natury” – kompendium wiedzy o ziołach

„Zioła z apteki natury” – kompendium wiedzy o ziołach

Wiedza na temat ich właściwości leczniczych była przekazywana z pokolenia na pokolenie, głównie poprzez przekazy ustne. Wraz z pojawieniem się badań naukowych, informacje o ziołach zostały zweryfikowane i usystematyzowane. Pojawiło się wiele publikacji, które w sposób przystępny i praktyczny prezentują wiedzę na temat współczesnego zielarstwa. Jedną z takich publikacji jest książka „Zioła z apteki natury” – rzetelne kompendium wiedzy o ziołach i ich zastosowaniu w medycynie naturalnej, kosmetyce, kuchni czy do dekoracji.

Freeimages.com/Melanie Martinelli

Otaczająca nas przyroda stanowi skarbnicę, z której możemy czerpać pełnymi garściami. Musimy tylko widzieć, w jaki sposób wykorzystać te dary. W Polsce w celach leczniczych wykorzystuje się około 200 gatunków roślin – jak je rozpoznać, prawidłowo zebrać i właściwie zastosować? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w książce „Zioła z apteki natury”, która ukazała się nakładem wydawnictwa Publicat.

„Zioła z apteki natury” to niezastąpiona pomoc osób doceniających siłę natury, które chcą ograniczyć stosowanie chemii w życiu codziennym. W książce znajdziemy m. in. sposoby na lecznicze zastosowanie ziół, przepisy kulinarne na wiele aromatycznych potraw, a także patenty na naturalne kosmetyki i nietypowe ozdoby do domu. Dzięki tej publikacji dowiesz się, jak zrobić syrop na przeziębienie, jakie rośliny są wykorzystywane w leczeniu depresji czy biegunki, z czego można wykonać pachnący krem do rąk,  czy jak założyć ziołowy ogródek.

Wszystkie informacja podane są w sposób prosty i przystępny. Poruszanie się po książce ułatwia tematyczny spis treści oraz indeks nazw zarówno polskich jak i łacińskich.

Zioła z apteki natury