Polacy coraz chętniej sięgają po roślinne alternatywy
Szacuje się, że na świecie jest obecnie około 79 mln wegan. Dynamika zainteresowania wegańską żywnością widoczna jest również na polskim rynku. W latach 2020-2022 wartość rynku detalicznego roślinnych alternatyw w kraju wzrosła o 125 proc.
Z badania przeprowadzonego przez Mintel wynika, że 44 proc. Polaków zmniejszyło w ostatnich latach spożycie mięsa ze względów zdrowotnych, natomiast 23 proc. rezygnuje z mleka krowiego.
Przekłada się to na sprzedaż roślinnych alternatyw dla produktów pochodzenia zwierzęcego, która wzrosła w 2022 roku o średnio 17 proc., osiągając zarazem 15 proc. udziału w całym rynku mięsa. Natomiast napoje roślinne stanowią 10 proc. sprzedaży w kategorii mleka, a ich cena spadła o 3 proc., podczas gdy to tradycyjne podrożało o 27 proc.
Dlaczego decydujemy się na rezygnację z mięsa? Coraz większa ilość Polaków chce jeść zdrowiej. Dbamy też o środowisko, a coraz więcej badań pokazuje, że diety roślinne są zdecydowanie bardziej korzystne dla klimatu.




