Spleśniały hamburger ma zachęcić do jedzenia
Marka Burger King przeprowadziła zaskakującą, globalną, zintegrowaną kampanię reklamową pokazującą swoją kultową kanapkę Whopper pokrytą pleśnią. Dlaczego zamiast oferować swój produkt w klasycznym i często doskonałym stylu fotograficznym, powszechnie używanym do prezentacji produktów typu fast food, marka Burger King pozwoliła swemu kultowemu produktowi się zepsuć?
Spleśniały Whopper może wyglądać niezbyt apetycznie, ale Restaurant Brands International (QSR), do której należy Burger King, obstawia, że to przyciągnie klientów, którzy pragną zdrowszych, organicznych składników. Jak wynika z wrześniowej analizy YouGov zleconej przez Whole Foods, nieco ponad połowa Millenialsów i 57% ich rodziców twierdzi, że kupuje teraz więcej produktów ekologicznych niż pięć lat wcześniej. W raporcie Nielsena z 2018 r. stwierdzono również, że ludzie są bardziej skłonni płacić wyższe ceny za produkty wykonane z naturalnych, bardziej przyjaznych dla środowiska składników.
Stworzona przez Ingo, David i Publicis kampania, która pokazuje, jak wygląda Whopper 34 dni po przygotowaniu, jest odpowiedzią do filmu dokumentalnego Super Size Me, który po raz pierwszy ostrzegł konsumentów, że produkty fast food są pełne konserwantów, które sprawiają, że kanapki nadal wyglądają nieskazitelnie nawet po 10 tygodniach od wyprodukowania.
Restauracje Burger King w większości krajów Europy już zrezygnowały z konserwantów w żywności w związku ze zmianami w branży w kierunku zdrowszych i ekologicznych składników.
„Uważamy, że prawdziwe jedzenie smakuje lepiej” ‒ powiedział Fernando Machado, dyrektor ds. Marketingu w firmie Brands Brands International, Fernando Machado. „Dlatego ciężko pracujemy nad usunięciem konserwantów, barwników i aromatów ze sztucznych źródeł z żywności, którą serwujemy we wszystkich krajach na całym świecie”.
Zdaniem Christophera Finazzo, prezesa oddziału Burger King w Ameryce, fani Whoppera w Stanach Zjednoczonych mogli już skosztować kanapki bez konserwantów, nie zdając sobie z tego sprawy. „Produkt jest już dostępny w ponad 400 restauracjach w kraju” ‒ poinformował Finazzo w oświadczeniu.
- https://www.washingtonpost.com/business/2020/02/19/burger-king-whopper-mold-preservatives/; 2020-02-21;








