Pięciogwiazdkowy hotel dla owadów zapylających
Ekologia.pl Styl życia Ciekawostki Pięciogwiazdkowy hotel dla owadów zapylających

Pięciogwiazdkowy hotel dla owadów zapylających

W Warszawie powstał nowy hotel dla… owadów.  Na Polach Mokotowskich stanęła specjalna konstrukcja, która ma stanowić schronienie i miejsce do rozmnażania dla dziko żyjących owadów zapylających. Hotel powstał w ramach nowego projektu Greenpeace na rzecz ochrony tych zwierząt – „Adoptuj Pszczołę”.

Osa wlatująca do hotelu dla owadów, Fot. Hans-Jörg Hellwig/Wikipedia CC

Konstrukcję wybudowano i wypełniono naturalnymi materiałami, takimi jak drewno, słoma, glina patyki, tyczki bambusowe, suche liście, pokruszone cegły i doniczki gliniane. W przeciwieństwie do tradycyjnego ula, mogą mieszkać w niej różne gatunki owadów zapylających, takie jak np. pszczoły samotnice, trzmiele i inne pszczołowate, motyle, biedronki, złotooki oraz tzw. bzygowate, czyli owady z rzędu muchówek.

„Zwykłe hotele ogrodowe mogą być małymi i prostymi konstrukcjami. My stawiamy duże i stosunkowo skomplikowane hotele, o kubaturze nawet do 3 metrów sześciennych. Taki hotel, choć czasem wygląda niepozornie, to wbrew pozorom skomplikowana konstrukcja, zbudowana z wielu materiałów. Ponieważ stoi w miejscu publicznym, musi być odpowiednio wzmocniony, trzeba go zabezpieczyć przed intruzami (np. szerszeniami). I oczywiście chcemy też, żeby był ładny! W naszym projekcie chcemy zadbać nie tylko o owady, ale też o wspólną przestrzeń miejską.” – czytamy na stronie adoptujpszczole.pl.

Po co wszystko? Zasiedlając w ten sposób parki i skwery Polskich miast dzikimi owadami zapylającymi, Greenpeace chce stworzyć im warunki do tego, by mogły zapylać miejskie kwiaty oraz drzewa.

Greenpeace, w ramach programu „Adoptuj Pszczołę” zamierza zbudować 100 takich hoteli w polskich miastach. Na stronie www.adoptujpszczole.pl można wesprzeć finansowo incjatywę poprzez „adopcję” pszczoły.

Otwarcie hotelu dla owadów zapylających, źródło: © Greenpeace